Selasa, 16 Jun 2015

MEMANCING DI PERAIRAN PULAU CHE MAT ZAIN DAN PULAU SELAT KERING, SELANGOR

Yan (atas) Man (kiri) dan Nyok (kanan)
Pada 13 dan 14 Jun 2015 yang lalu, sekumpulan 8 orang ahli-ahli PERANGSANG ANGLERS telah turun ke perairan diantara Pulau Che Mat Zain dan Pulau Selat Kering bagi menduga ikan-ikan di kawasan tersebut dengan berbekalkan umpan Sotong Kurita, Anak Bawal dan Parang, Udang serta Pumpun.

Bekalan makanan pula berupa pizza, chicken wings, currypuff dan lain-lain refreshments segar yang ditaja oleh En. Ahmad Shah.

Cabaran yang diberikan kepada mereka ialah untuk menaikkan Jenahak dengan tawaran hadiah RM50 bagi setiap ekor yang berjaya dipancing. Hadiah adalah sumbangan daripada En. Fauzi CSR. Cabaran mereka bermula pada jam 8 malam sehingga jam 11 pagi pada keesokan harinya.

Akhirnya, Sdr. Yan telah dinobatkan sebagai penerima tunggal jackpot Jenahak tersebut. Antara lain-lain ikan yang berjaya dinaikkan pada ekspedisi kali ini ialah Senangin, Kerapu, Gelama, Duri dan Sembilang.

Ekspedisi kali ini merupakan acara penutup bagi aktiviti pancing PERANGSANG ANGLERS bersempena dengan bulan Ramadan yang akan tiba beberapa hari lagi. Aktiviti kami akan disambung semula selepas bulan raya ni dan direncanakan ke Pulau Pangkor pula.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan